ARKIV / MØTER 2013

Møter og aktiviteter i 2013

16. desember: førjulsfest med matspleis

En hyggelig førjulskveld i Gamlebanken med godt selskap, god mat og drikke, samt et lotteri med mange gevinster. Alle hadde tatt med seg noe mat, og det ble en veldig variert og deilig matbuffet. Med dette ønsker vi alle en god jul. Vi møtes igjen i det nye året, mandag, 6. januar 2014.

21. oktober:  besøk Dyreklinikk Ørskog

Det ble et interessant møtet med Knut Sørdal på Dyreklinikk Ørskog. Knut
fortalte blant annet om kommunene som er med i vaktordningen,
inseminering av storfe, dyrevern, regelverk, kjøttproduksjon, og mye mye
mer. Mange spørsmål ble stilt og en time var egentlig ikke nok.

14. oktober:  hausttakkefest med fårikål

14. oktober ble det hausttakkekveld med fårikål. 17 personer
(både medlemmer og gjester) meldte seg på. Maten smakte fortreffelig.
Etter maten ble det vist noen bilder fra turen til Island.

13 - 17 september 2013: Island

Fra 13 - 17 september 2013 har Ørskog Rotary besøkt Island. Det ble en  vellykket tur med mange flotte opplevelser som perler på ei snor.
For å nevne noe: Blå Lagune, sauesanking, blomster- og gartnerbyen,
Hveragerði, Skogarmuseum, Eyjafjallajokull Centre Hvolsvöllur med film
fra siste vulkanutbrydd, Halldor Laxness huset, Geysir, Thingvellir,
konsert på Reykjaviks kulturhus Harpa, guided tur gjennom byen og
Bessastadir.
Siste kvelden besøkte vi Rotary Klubb Breidholt. Til anledningen hadde
dei invitert den norske ambassadøren på Island Dag Wernør Holter som
holdt et foredrag om forholdet mellom Island og Norge. Vi takker våre
islandske kolleger så mye for en hyggelig kveld!.

9. september 2013: Dugnad

Gamlebanken trenger stadig vedlikehold og denne glade gjengen pluss 1 til (fotografen) tar en velfortjent kaffepause etter maling, snekring og vasking.

2. september 2013: Presidentens møte

Utvekslingsstudent Tiril Vestre Røkke holdt et foredrag med lysbildevisning om et to ukers besøk til Belgia. Hun ble tatt imot av Rotarymedlemmer i Turnhout og Hasselt. 25 studenter fra 19 nasjoner deltok på denne Rotary-utvekslingen. Det var et meget omfattende program, hvor Siri ble godt kjent med både gjestefamiliene og de andre utvekslingsstudentene.

26. august 2013: Rådmann Synnøve Vasstrand Synnes

Synnøve Vasstrand Synnes, som har vært rådmann i Ørskog kommune siden april 2013, holdt et interessant foredrag om kommunen sine oppgaver og rådmannen sin rolle i det hele. Med gode diskusjoner om blant annet Ørskog sin framtida og næringsutviklingen.

19. august 2013: Dugnad

Dugnad på gamlebanken, med vasking, plenklipping og inn-og utvending sliping og maling. Vi er ikke ferdige ennå, så det trengs flere dugnadskvelder og -hender til. Neste dugnadskveld er 9. september, kl. 18.00.

24. juni 2013: Presidentskifte og middag

Presidentskiftet 2013 foregikk på Ørskog Fjellstova. I året som kommer skal Ingeri Madsen lede Ørskog Rotary klubb. Det ble også tatt op et nytt medlem som tidligere også har vært medlem, Asbjørn Skotte. Velkommen!

17. juni 2013: Besøk hos lærmakerne

Et meget interessant besøk hos Lærmakerne på Sjøholt.  Besøk hennes Facebookside også: https://www.facebook.com/laermakern. Agnes Lande har mer enn 20 års erfaring som lærmaker. Hun fortalte om sitt yrke som lærmaker, som brukskunstner, og viste en del av hennes produkter som ikke bare ble laget av vanlig skinn, men også av for eksempel steinbitskinn eller strutsfotskinn.

19. mars 2013: Eldrefesten

Tirsdag, 18. mars var det eldrefesten i samfunnshuset, organisert av Rotaryklubben i samarbeid med Ørskog Sparebank. Med blant annet kauseri, sang. kaffe, mat og loddsalg. Klikk her for å se bilder av denne kvelden (PDF-fil).

Ørskog Rotary klubb

Ørskog Rotaryklubb er en av klubbene i Distrikt 2305 som er Hedmark, Oppland, Romsdal og Sunnmøre. Klubben har for tida 24 medlemmer.

Vi møtes hver mandag kl. 19.45-21.00 hos Gamlebanken ved Steinholtkrysset på Sjøholt.